رفتن به نوشته‌ها

پرفروش‌ترین‌های هفته به روایت آمار

 

کتاب‌فروشی و سایت «نشرچشمه» در هفته‌ی گذشته عنوان‌های جدیدی در زمینه‌ی ادیبات داستانی و رمان به مخاطبان‌شان عرضه کردند، لیست پرفروش‌ترین‌های آخرین هفته‌ی بهمن‌ماه بنا بر سلیقه‌ی کتاب‌خوان‌ها ترکیبی شده است از عنوان‌های جدید و عنوان‌هایی که از چندی پیش در بازار کتاب موجود بودند. پرفروش‌ترین‌ها به روایت آمار در هفته‌ی اخیر عبارت است از :

 یک – نگهبان :

پیمان اسماعیلی با دو مجموعه داستان موفق «جیب‌های بارانی‌ات را بگرد» و «برف و سمفونی ابری» برای خواننده‌ی ادبیات‌داستانی امروز نامی‌ شناخته شده است، مجموعه داستان «برف و سمفونی ابری» او سال ۱۳۸۷ برنده‌ی جایزه‌ی منتقدان و نویسندگان مطبوعات، جایزه‌ی گلشیری، جایزه‌ی ادبی مهرگان و جایزه‌ی روزی روزگاری شد.پیمان اسماعیلی درباره‌ی قهرمان رمان «نگهبان» می‌گوید:« سیامک با همزیستی با طبیعت به موجود جدیدی تبدیل می‌شود. چیزی میان انسان، حیوان و طبیعت برف زده. رمان نگهبان داستان سفر سیامک است. داستانی درباره گناه و تلاش انسان برای پشت سر گذاشتن آن.»

دو- دوشنبه:

«دوشنبه» در واقع ادامه‌ای است بر رمان «یکشنبه‌«‌ی این نویسنده. در رمان «دوشنبه» بی‌این‌که نامی از قهرمان «یکشنبه» به میان بیاید، روایت یک روز از زندگی پُر از بالاوپایین همان مرد را دوباره در یک پرده‌ی طولانی می‌خوانیم. در یک دوشنبه‌ی مردادماه، روزى گرم و طولانی، قهرمان داستان ساعت ۷ صبح از خانه بیرون می‌زند و تا ساعت ۱۲ شب او را دنبال می‌کنیم. مرد داستان همه‌ی زندگی‌اش را روی دایره می‌ریزد، از شغلی که انتخاب کرده تا همه‌ی درگیرى‌های عاطفی و خانوادگی که گرفتارش شده و تمام روز او را در خیابان‌های تهران این‌سو و آن‌سو می‌کشد.

 سه- دوربرگردان:

«دور برگردان» عنوان جدیدترین مجموعه‌داستان «کیانی» است که به‌تازگی منتشر شده است، مجموعه داستانی در حال‌وهوای زندگی شهری امروز که خیلی وقت‌ها مرز میان خیال و واقعیت را به هم می‌ریزند، مجموعه داستانی با راوی‌های گوناگون که رویدادهای اجتماعی و دغدغه‌های امروزی دارند.  از این نویسنده پیش‌تر مجموعه‌داستانی با عنوان «رگبار» منتشر شده بود که به لیست نهایى نامزدهای جایزه‌ی مهرگان ادب هم راه یافت.
داستان‌های «فال فسیل»، «خزیده تا آن گوشه‌ی حال»، «بهمن برای مُرده»، «دیوار‌های دوار»، «شبیخون»، «چاقوی دسته‌زنجان کوهن»، «خواب انار»، «نت‌های خیس»، «سهم پاییز» و «چتر پایتخت» عنوان ده داستان مجموعه‌ی «دوربرگردان» هستند…

 اصل خبر در سایت نشر چشمه

منتشر شده در دوربرگردانرگبارصفحه نخست

نظر

  1. سلام میثم عزیز
    تبریک
    دوربرگردان را خواندنم .خسته نباشی .
    ناصر نخزری مقدم

    • میثم میثم

      لطف داری ناصر عزیز…ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *