رفتن به نوشته‌ها

به گزارش نشر چشمه

 

  • «دوربرگردان» عنوان تازه‌ترین مجموعه‌داستان «میثم کیانی» است که به‌زودی از سوی نشر «زاوش» منتشر می‌شود. این دومین کتاب کیانی است، از او پیش‌تر مجموعه‌داستانی با عنوان «رگبار» منتشر شده بود که به لیست نهایى نامزدهای جایزه‌ی مهرگان ادب هم راه یافت.
  •  داستان‌های «فال فسیل»، «خزیده تا آن گوشه‌ی حال»، «بهمن برای مُرده»، «دیوار‌های دوار»، «شبی‌ خون»، «چاقوی دسته‌زنجان کوهن»، «خواب انار»، «نت‌های خیس»، «سهم پاییز» و «چتر پایتخت» عنوان ده داستان مجموعه‌ی «دوربرگردان» هستند.
  • میثم کیانی درباره‌ی ویژگی‌های این داستان‌ها می‌گوید: «مضامین اجتماعی و موضوعات مرتبط با جنگ از جمله ویژگی‌های شاخص “دوربرگردان” است. داستان‌ها موقعیت‌محور هستند و در مواقعی مرز بین خیال و واقعیت پیدا نیست.»
  • همچنین در این مجموعه نیز مانند «رگبار» ایجاد تنوع در نظرگاه و به وجود آوردن موقعیت‌های جدید از جمله تلاش‌های نویسنده برای روایت داستان‌ها و اجرای ایده‌هایی نو بوده است. در بیشتر داستان‌های مجموعه‌ی «دوربرگردان» کشفی صورت می‌گیرد، این کشف گاهی مرگ است، گاهی زندگی. گاهی هم یک شی یا یک خاطره و خیالی که از سال‌ها پیش در ذهن راوی داستان باقی مانده است.
  • در این کتاب نیز مانند کتاب قبلى، نام کتاب با توجه به فرم و فضای داستان‌ها انتخاب شده است…

 

منتشر شده در دوربرگردانرسانه هاروزنگاريصفحه نخست

نظر

  1. سلام
    مانتوی شکیرا در همایش عبرت را دیدین؟ ندیدین دیگه!حکومت نظامی در مدرسه دخترا را چی؟ وزارت تدارکاتی که قراره بدن به یک خانم را چی؟ مدل های حجاب در خانه را هم مطمئنم ندیدین با این اوصاف. اصلا میدونین دخترا تو دستشویی شماره ۳ چه کارایی میکنن؟ تو مدرسه شو لباس شنیده بودین؟ از معلمها امان نامه گرفتین تو عمرتون؟ ناخوناتون را با قیچی چمنزنی گرفتن تا حالا؟ خشم روز سرتون اومده!
    ای بابا! پس کلا چی دیدن شماها! تو وب چیکار میکنین پس ؟
    خوب که خوب! بیاید وبلاگ مدرسه دخترا همه اینا را ببینید و حظ ببرید. شاید هم حض.ولی مطمئنم حذ نیست ، حز که حرفشم نزن چون به قیافه ش نمیاد.
    نمی خواد از روی این پیام هشت بار بنویسید . کپی پیست کنید و به هشت نفر دیگر ارسال کنید کافیه. دیده شده کسانی که این پیام را جدی نگرفتند و الان هیچیشونم نشده ، ولی خیلی کمند تعداشون.ما خیلی دلمون میخواد عاقبت کسایی را ببینیم که این پیام را جدی نگرفتن، برای همین هشدار نمیدیم.منتظرتونیم .

    • میثم میثم

      حتما…ممنون از اطلاع و معرفی! محظوظ شدم البته 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *