رفتن به نوشته‌ها

دو نقطه

گپ و گفت در برنامه #دونقطه 

 

در استودیو آرت‌تاکس بیشتر در حوزه ادبیات و سفر و خط و ربط‌ش به ادبیات و زندگی ست و در نهایت ساخت یک تصویر که چه در دنیای واقع و چه در ذهن خلاق و فضای مجازی فرایندش یکی‌ست و حال‌ش همان است که باید… دوست داشتید و وقتی حدود چهل دقیقه اگر مانده بود برایتان ببینیدش، در سایت و اپلیکیشن آرتاکس یا در آپارات… خلاصه که چسبید این گفتگو… کلا که هر چیز غیر از مصائب مرسوم، این‌روزها باد خنکی‌ست که از لای در تو می‌زند:

میثم کیانی در دو نقطه | هجمه‌ای از کلمه‌ها به سراغم آمده

تاک‌شوی دو نقطه، محصول جدید آرت‌تاکس درباره‌ی روایت در جهان امروز است. گل‌بو فیوضی، طراح و میزبان این برنامه، درباره‌‌ی دو نقطه می‌گوید: «در دو نقطه قرار است راجع‌به روایت حرف بزنیم، به نظرم روایت پدیده‌ی مهمی‌ست و از درون انسان برمی‌آید.»

در  قسمت سوم «دو نقطه»، میثم کیانی میهمان این برنامه است. گل‌بو فیوضی گفت‌وگو را با اشاره به شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌کند و از میثم کیانی درباره‌ی پست‌هاش در اینستاگرام می‌پرسد. کیانی می‌گوید: «من ادعایی در عکاسی ندارم. حتا برای اینستاگرام هم در ابتدا متنی دارم و بعد دنبال عکسی می‌روم که با آن متن هم‌خوانی داشته باشد؛ از اول هجمه‌ای از کلمه‌ها به سراغم می‌آیند.»

میثم کیانی در ادامه درباره‌ی زیست ادبی صحبت می‌کند و می‌گوید:‌ «ادبیات، زیست ادبی‌ست نه نوشتن داستان.» برایش توضیحاتی هم دارد؛ این‌که تو تجربه کنی، شکست بخوری، ناکام شوی، همه‌ی این‌ها باعث می‌شود که چیزی برای ارائه داشته باشی. به قول گلشیری ما از زمانه‌ی غول‌ها گذر کردیم و به سلسله‌جبال‌ها رسیدیم. دیگر حافظی وجود ندارد تا یک‌گوشه‌ی دنیا بنشیند و اثرش بر همه‌ی مردم اثرگذار باشد. باید سفر کرد، دید وگرنه دستمان خالی‌ست.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به معرفی کتاب و #هکسره اشاره کرد.

 

منتشر شده در داستاندوربرگردانرسانه هارگبارصفحه نخست